راه بازگشت مخاطب به رسانه ها از ایجاد ارزش افزوده خبری و پرهیز از خام فروشی می گذرد

ایرنا/ سنندج- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: راه بازگشت مخاطب به رسانه ها از ایجاد ارزش افزوده خبری و پرهیز از خام فروشی می گذرد.
به گزارش ایرنا، حسین جابری انصاری شامگاه چهارشنبه در نوزدهمین سفر استانی خود و در دیدار با استاندار کردستان اظهار کرد: در تلاش هستیم تحولی در مأموریت جدید ایرنا ایجاد شود تا نوعی پوستاندازی صورت گیرد و این رسانه از روزمرگی و تکرار فاصله بگیرد.
وی با تأکید بر لزوم دوری از «خامفروشی» در کار رسانهای یادآور شد: رسانه باید برای افزایش ضریب نفوذ در زمان حاضر، محتوا را فرآوری کند و صرفاً به انتشار خبر خام بسنده نکند.
جابری انصاری اضافه کرد: عادت به تبلیغ مستقیم نیز نوعی خامفروشی است که در نهایت موجب ریزش مخاطبان می شود و باید از آن پرهیز شود.
چهار سیاست راهبردی ایرنا
مدیرعامل ایرنا با اشاره به راهبردهای تیم مدیریتی جدید ایرنا گفت: چهار راهبرد در حال پیگیری است؛ نخست اینکه ایران فقط تهران نیست و باید از تهرانزدگی فاصله گرفت. دوم اینکه مسائل ایران فقط سیاسی نیست؛ چراکه مردم از دعواهای سیاسی خستهاند و چشمانتظار خدمت دستگاهها هستند.
مدیرعامل ایرنا افزود: سیاست سوم این است که این خبرگزاری فقط متعلق به دولت نیست بلکه متعلق به ملت است؛ سیاست چهارم نیز نگاه فراملی است زیرا ایران تنها نیست و باید به منطقه و جهان توجه داشته باشیم.
ایرنا پل ارتباطی ملت و دولت
جابری انصاری ایرنا را پل ارتباطی میان ملت و دولت دانست و گفت: رسانه باید پیام حکومت را به جامعه و پیام جامعه را به حکومت منتقل کند.
او همچنین تصویرسازی از ظرفیتها و چالشهای استان کردستان را از وظایف ایرنا برشمرد و تأکید کرد: معرفی این ظرفیتها میتواند زمینهساز سرمایهگذاری در استان شود.
به گزارش ایرنا، حسین جابری انصاری روز چهارشنبه در ادامه سفرهای استانی خود به سنندج مرکز استان کردستان سفر کرد.
دیدار با هیأتمدیره خانه مطبوعات کردستان، فرمانده سپاه بیتالمقدس، امام جمعه سنندج، نشست با اعضای اتاق بازرگانی، بازدید از خانه کُرد و عمارت خسروآباد و همچنین دیدار با کارکنان و بازنشستگان ایرنا مرکز سنندج از جمله برنامههای او در این سفر است.