چهار پایگاه‌ نذر خون در استان مرکزی فعال شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چهار پایگاه‌ نذر خون در استان مرکزی فعال شد

ایرنا/ مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از فعالیت چهار پایگاه نذر خون در استان همزمان با عاشورای حسینی خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها برای پاسخگویی به حضور عاشقان اهل بیت(ع) و تأمین نیاز مراکز درمانی استان فعال شده‌اند.

دکتر ریتا ظهیری افزود: همزمان با فرارسیدن عاشورای حسینی، چهار پایگاه انتقال خون در استان مرکزی شامل ساوه، زرندیه، اراک و خمین در قالب طرح «نذر خون» آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان هستند.

وی ادامه داد: از شب تاسوعا پایگاه خونگیری در شهرستان زرندیه از ساعت ۱۶ عصر تا نیمه‌شب فعال است و از اهداکنندگان خون پذیرش می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به روند اهدای خون در استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان خونگیری در استان حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی افزود: با همکاری اهداکنندگان، نیاز مراکز درمانی استان به خون و فرآورده‌های خونی تأمین شده و بخشی از ذخایر نیز در اختیار شبکه ملی خون‌رسانی قرار گرفته است.

ظهیری خاطرنشان کرد: مشارکت بانوان و جوانان در اهدای خون طی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این موضوع نقش مهمی در پایداری ذخایر خونی استان دارد.

وی با اشاره به شعار این ایام گفت: شعار امسال طرح نذر خون «نذر خون حسینی برای ایران» است و از مردم درخواست می‌شود با حضور در پایگاه‌های انتقال خون، نذر خون خود را برای کمک به بیماران ادا کنند.

سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و با این اقدام، انتقال خون در ایران قانونمند و از پراکنده کاری در این زمنیه جلوگیری شد.

اکنون سازمان انتقال خون در ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today