واقعیسازی شهریه مدارس غیردولتی راهبرد وزارت آموزش و پرورش است

ایرنا/ کرمان - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: واقعیسازی شهریه مدارس غیردولتی، کیفیتبخشی آموزشی و پرورشی و توانمندسازی معلمان از راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه مدارس غیردولتی است.
به گزارش ایرنا، احمد محمودزاده روز سه شنبه در بیست و سومین گردهمایی روسای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی کشور در کرمان با بیان اینکه انعطافپذیری این سازمان به ارتقای جایگاه آموزش و پرورش کمک میکند، افزود: سازمان هم در حوزه حاکمیتی، هم در حوزه تنوع مدارس اقدام کرده و مدارس بزرگسالان مجازی را برای دانشآموزان داخل کشور، خارج از کشور و بازماندگان از تحصیل راهاندازی کرده است.
وی اظهار داشت: اساسنامه این مدارس در گذشته تدوین و در این دولت مصوب شد. این سازمان مشارکتی است و مردم، نهادهای انقلابی و دستگاههای دولتی در آن سهیم هستند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: دولت و رئیسجمهور توجه ویژهای به آموزش و پرورش دارند و در راستای منویات رهبری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایهگذاری است، ۲ مقوله عدالت آموزشی و نهضت مدرسهسازی در اولویت قرار گرفته همچنین ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی و تحقق الگوی مدرسه تراز، برای ارتقای مدیریت آموزشگاهی مدنظر است.
وی تصریح کرد: مدارس باید با ۲ عنصر مدیریت آموزشگاهی و تحول در کلاس درس به جایگاه اصلی خود بازگردند و اجتماعات یادگیری در این مسیر شکل میگیرند، اجرای طرح شمیم و برگزاری دورههای تخصصی برای توانمندسازی معلم که عنصر اصلی در کلاس درس است در دستور کار قرار دارد و تا زمانی که برای معیشت و دانش معلم برنامه نداشته باشیم، کیفیت در مدارس محقق نمیشود.
محمودزاده گفت: واقعیسازی شهریه مدارس غیردولتی، کیفیتبخشی آموزشی و پرورشی، ۳۰ ساعته شدن ساعات کاری معلمان غیردولتی و پوشش ۳۰ روزه بیمه همچنین توانمندسازی معلملن مدارس غیردولتی از جمله اقدامات در راستای ارتقای کیفیت مدارس است، مدارس از نظر پرورشی و مقابله با آسیبهای اجتماعی ظرفیتهای بالقوهای دارند که باید بالفعل شوند.
وی تاکید کرد: آموزش هوش مصنوعی به دانشآموزان و آموزش کاربرد آن به معلمان، بخشی از برنامههای تحولی و توانمندسازی معلمان در آموزش و پرورش است.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: کمیته رصد، پایش و مداخله تشکیل شده است و در تمامی موارد آموزشی و پرورشی، مدارس غیردولتی با دقت مورد تحلیل و پایش قرار میگیرند و در صورت نیاز با مداخله جدی به ارتقای کیفیت آنها کمک میکنیم.
وی ضمن تبیین بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت و جایگاه علم افزود: از دیدگاه ایشان علم اقتدار است، قدرت سیاسی و نظامی میآفریند و دشمن هم با آگاهی از این موضوع به کشور ما حمله کرد و جمعی از دانشمندان هستهای را به شهادت رساند.
محمودزاده تاکید کرد: دانشآموز در تراز نظام باید دارای برجستگیهای اخلاقی و علمی باشد که بخشی از این تربیت با اندیشه والا و دستان توانای معلمان محقق میشود و همه ما در تلاشیم تا طبق فرموده رهبری که آموزش و پرورش حکومتی است، این حکمرانی تحقق یابد و هیچ عدولی از این مسیر نداشته باشیم.
رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی کشور نیز در این گردهمایی گفت: توانمندسازی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.
علی صنیعی با بیان اینکه طرح حمایت مدارس غیردولتی از مدارس دولتی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته، افزود: توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی از اصلی ترین برنامهها در حوزه مدارس غیردولتی است.
وی بیان کرد: واقعیسازی شهریه مدارس غیردولتی، اجرای طرح حمایت مدارس غیردولتی از مدارس دولتی، انعقاد تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه کارکنان مدارس غیردولتی و همکاری در اجرای طرح رصد، پایش و تحلیل برای کیفیت بخشی به مدارس غیردولتی از مولفههای مهم هم اندیشی و مورد بررسی در بیست و سومین گردهمایی روسای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی کشور در کرمان است.
بیست و سومین گردهمایی روسای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی کشور با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در مجتمع غیردولتی مفید شهر کرمان برگزار شد.