رئیس سابق Bethesda با نحوه نامگذاری بازی Prey بهشدت مخالفت کرده بود

گیم فا/ در دنیای بازیهای ویدیویی، انتخاب نام برای یک عنوان جدید میتواند بهاندازهی طراحی گیمپلی چالشبرانگیز باشد. یکی از نمونههای بحثبرانگیز در این زمینه، بازی Prey محصول سال ۲۰۱۷ است که با وجود تفاوتهای اساسی با نسخهی اصلی، همان نام را حفظ کرد، اما با مخالفت شدید یکی از چهرههای کلیدی Bethesda همراه بود.
با وجود اینکه نسخه ۲۰۱۷ بازی Prey هیچ ارتباطی با نسخه اصلی سال ۲۰۰۶ یا دنبالهی لغوشدهی آن نداشت، انتخاب این نام با مخالفت جدی Pete Hines، رئیس سابق بخش بازاریابی Bethesda، همراه بود.
او در گفتوگویی با dbltap تأکید کرد که برای جلوگیری از استفاده این عنوان، تلاش زیادی کرده و حتی باعث ناراحتی برخی افراد در داخل شرکت شده بود. به گفتهی هینز، تیم برند، روابط عمومی و کامیونیتی نیز نگران بودند که نام Prey باعث شود زمان بیشتری صرف توضیح عنوان بازی شود تا معرفی خود بازی. با وجود این مخالفتها، تصمیم نهایی به نفع استفاده از نام Prey گرفته شد.
رافائل کولانتینیو (Raphael Colantonio)، کارگردان بازی، در مصاحبهای با GameSpot توضیح داد که انتخاب این نام بهدلیل شباهت مفهومی با نسخههای قبلی منطقی بوده و از نظر تِماتیک با فضای بازی همخوانی داشته است.
او همچنین اشاره کرد که نام Prey هم خوشآهنگ است و هم با تصور عمومی از بازیهای اولشخص فضایی ارتباط دارد. نسخه دوم بازی Prey که توسط Human Head Studios در حال توسعه بود، در سال ۲۰۱۴ لغو و نسخه اول این بازی در سال ۲۰۰۶ برای PC و Xbox 360 منتشر شده بود.
Pete Hines پس از خرید شرکت مادر Bethesda یعنی ZeniMax توسط مایکروسافت، از سمت خود کنارهگیری کرد و اکنون بازنشسته شده است.