خالق Fallout از نقش احساس عمومی در قضاوت یک بازی میگوید

گیم فا/ تیم کین (Tim Cain)، یکی از خالقان مجموعه Fallout، اخیرا سخنان جالب و قابل تاملی پیرامون بازیهای ویدیویی و تاثیر نگاه عمومی بر نظر دیگران مطرح کرده است.
تیم کین اخیرا در مصاحبهای پیرامون روانشناسی طراحی بازیهای ویدیویی، برداشتی نه چندان رادیکال ارائه میدهد و میگوید اگرچه بسیاری معتقدند یک بازی خوب و بازی دیگر بد است، اما هیچ عنوانی واقعاً خوب یا بد نیست. وی اعتقاد دارد که افکار، نگاه و احساس عمومی میتواند بیش از آنچه که هر فرد آگاهانه احساس میکند، بر باورهای مردم و منتقدین تاثیر بگذارد.
وی در این رابطه بدون اشاره به نام بازیها میگوید:
این موضوع در دو بازی که امسال تقریبا همزمان منتشر شدند رخ داد. یکی از این عناوین که نقدهای مثبتی دریافت نکرده بود، با یک انتقاد بسیار بزرگ از سوی بازیکنان روبهرو شد و آن هم این بود که حین گشتوگذار در شهر، NPCها میتوانستند حرکت شما را مسدود کنند. خب، در نگاه اول این یک انتقاد درست است اما یک بازی دیگر تقریبا با چند هفته فاصله منتشر شد و نقدهای فوقالعاده خوبی دریافت کرد. جالب است بدانید بازیکنان با وجود همان مشکل قبلی، آن را بهترین بازی سال میدانستند و بیتفاوت از کنار این موضوع رد شدند.
تیم کین میگوید که سعی کرده شواهدی در رابطه با این مشکل که NPCها چطور به تجربه بازیکنان لطمه میزنند پیدا کند، اما جستوجوی وی بیهوده بوده و به نتیجه خاصی نرسیده است. بنابراین وی میگوید:
اگر یک بازی نقد خوبی داشته باشد، بسیاری از بازیکنان مشکلات کوچک آن را نادیده میگیرند و به آن اهمیتی نمیدهند و حتی به آن اشاره هم نمیکنند و در جواب به شما خواهند گفت که «بله، این یک مشکل است، اما واقعا بر تجربه آنها از بازی تاثیر منفی نگذاشته است». اما کافی است یک بازی نقدهای منفی داشته باشد، حتی اگر موارد واقعا آزاردهندهای در آن پیدا نشود، باز هم همان بازیکنان با تکرار برداشت عمومی از نقدها، برخی موارد را بیش از حد بزرگنمایی میکنند.