بازی Silent Hill f در کنسولهای پلی استیشن ۵ عملکرد ناامیدکنندهای دارد
گیم فا/ گویا بازی Silent Hill f در کنسولهای پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۵ پرو عملکرد چندان خوبی ندارد. این موضوع همچنین نگرانیهایی را درباره پیادهسازی ضعیف ویژگی PSSR در PS5 Pro به دنبال داشته است.
بنابر آخرین بررسیهای انجامشده، نسخه استاندارد پلی استیشن ۵، بازی مذکور را بین ۳۶۰p تا ۷۲۰p اجرا میکند و آن را تا ۱۸۰۰p در ۶۰ فریم بر ثانیه با فناوری ارتقای مقیاس بهبود میبخشد. در پلی استیشن ۵ پرو روی حالت Enhanced Mode، بازی تنها با وضوح ۷۲۰p قابل اجرا است و به کمک قابلیت PSSR، با وضوح ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه قابل دسترس خواهد بود. اما بازی در این حالت دچار مشکلات بصری و افت کیفیت میشود، بهطوری که تجربه آن روی پلی استیشن ۵ معمولی بهمراتب بهتر از نسخه پرو خواهد بود.
اینطور که بهنظر میرسد، گویا قابلیت مذکور روی PS5 Pro بهخوبی پیادهسازی نشده و در بررسیهای صورتگرفته توسط منابعی مثل ElAnalistaDeBits و Digital Foundry، این موضوع قابل تایید است. کنسول پلی استیشن ۵ پرو بهرغم برخورداری از سختافزاری قویتر، عملکردی ضعیفتری نسبتبه نسخه استاندارد خود ارائه میدهد. همچنین استفاده ناقص از ویژگی PSSR، منجر به بروز مشکلات متعدد و رندرهای گرافیکی مصنوعی شده است. این مساله برای یک بازی مهم و محبوب که اخیرا روی کنسول پرچمدار سونی منتشر شده، ناامیدکننده خواهد بود.
بهطور کلی عملکرد این بازی روی کنسولهای سونی به این شکل است:
پلی استیشن ۵ در حالت Quality: وضوح ۴K با ۳۰ فریم (آپاسکیلشده از ۷۲۰p)
پلی استیشن ۵ در حالت Performance: وضوح ۱۸۰۰p با ۶۰ فریم (آپاسکیلشده از ۳۶۰p تا ۷۲۰p)
پلی استیشن ۵ پرو در حالت Enhanced با PSSR: وضوح ۴K با ۶۰ فریم (آپاسکیلشده از ۷۲۰p)
تجزیه و تحلیل عملکرد Silent Hill f نشان میدهد که سونی باید ویژگی PSSR خود را نه صرفا برای این بازی، بلکه برای عناوین مهم دیگری مثل GTA 6 که در آینده منتشر میشوند، بهینهتر کند. بازی Silent Hill f در تاریخ ۳ مهر ۱۴۰۴ برای رایانههای شخصی، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتشر میشود.