نماد آخرین خبر

ناشر بازی GTA نگاه مثبتی به هوش مصنوعی ندارد

منبع
زوميت
بروزرسانی
ناشر بازی GTA نگاه مثبتی به هوش مصنوعی ندارد

زومیت/ ناشر بازی‌های GTA برخلاف بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی نظر متفاوتی در مورد هوش مصنوعی دارد.

دوران هوش مصنوعی تازه آغاز شده است و برخی در صنعت بازی آن را برای آینده حیاتی می‌دانند؛ مثلاً شرکت الکترونیک آرتز (EA) به کارمندان خود توصیه کرده تا هوش مصنوعی را در تمامی ابعاد توسعه‌ی بازی، به عنوان «شریک فکری» به کار بگیرند؛ اما ناشر GTA طور دیگری فکر می‌کند.

استراوس زلنیک، مدیرعامل تیک-تو، با این شور و هیجان موافق نیست و باور ندارد که هوش مصنوعی بتواند هرگز با بازی‌های GTA رقابت کند.

زلنیک در مصاحبه با CNBC این دیدگاه را مطرح کرد و گفت: «حتی اگر فرض کنیم هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد، آیا می‌توان تنها با یک کلیک، یک محصولی مانند GTA خلق کرد؟ قطعاً نه. در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد و از طرفی، خروجی نهایی احتمالاً کیفیت مناسبی نخواهد داشت و به محصولی کاملاً تقلیدی تبدیل خواهد شد.»

به گفته زلنیک، هوش مصنوعی قادر به نوآوری نیست؛ چون ذاتاً «به گذشته نگاه می‌کند» و مدل‌های پیش‌بینی آن بر اساس اطلاعات و محتوای از پیش‌ساخته‌شده بنا شده‌اند، نه بر اساس خلق چیزهای کاملاً جدید. اولین بار نیست که زلنیک دیدگاه‌های خود را در این باره به اشتراک می‌گذارد؛ او پیش از این نیز اظهار کرده بود که توانایی‌های واقعی هوش مصنوعی بیش از حد بزرگنمایی می‌شود.

در سوی دیگر، فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، اعلام کرد که شرکت او در درجه‌ی اول از هوش مصنوعی برای اهداف امنیتی استفاده می‌کند؛ اما نقشش در خلق بازی را نفی نکرد.

در حالی که مایکروسافت روی ادغام کامل هوش مصنوعی و فرمان‌های صوتی در ویندوز ۱۱ کار می‌کند، توسعه‌دهندگان معروفی مانند هیدئو کوجیما و گلن شوفیلد هر دو بر لزوم پذیرش ابزارهای هوش مصنوعی در ساخت بازی تأکید دارند. نظرسنجی جدید نیز نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از ناشران بازی ژاپنی، به نوعی از هوش مصنوعی بهره می‌برند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره