نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

چرا مرسدس بنز به لمان بازنخواهد گشت؟ توتو ولف پاسخ می‌دهد

منبع
پدال
بروزرسانی
چرا مرسدس بنز به لمان بازنخواهد گشت؟ توتو ولف پاسخ می‌دهد

پدال/ توتو ولف، مدیر تیم فرمول یک مرسدس، قوانین توازن عملکرد (BoP) را دلیل عدم حضور این شرکت در مسابقه لمان دانسته و خواستار قوانین بودجه‌ای مشابه فرمول یک است.
 
توتو ولف، مدیر تیم فرمول یک مرسدس، اعلام کرد که تا زمانی که مسابقه ۲۴ ساعته لمان تحت قوانین توازن عملکرد (BoP) برگزار شود، این تیم برای رقابت به این مسابقه نخواهد پیوست. لمان بخشی از مسابقات قهرمانی استقامت جهانی (WEC) است و کلاس برتر آن یعنی هایپرکار، تحت قوانین BoP اداره می‌شود. در این سیستم، فیا حداقل وزن و حداکثر قدرت هر خودرو را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند تا عملکرد خودروها برابر شود. ولف می‌گوید که او و اولا کالنیوس، رئیس مرسدس، علاقه‌ای به رقابت در چنین مسابقاتی ندارند که عملکرد تیم‌ها محدود می‌شود. او در گفت‌وگو با بلومبرگ اظهار داشت:

شما زمان، پول و انرژی زیادی صرف توسعه سریع‌ترین خودرو می‌کنید و بعد به شما می‌گویند ۱۰ کیلوگرم وزنه به خودرو اضافه کنید. من فقط می‌خواهم سریع‌ترین خودرو را بسازم.
او معتقد است که مسابقات باید از قوانین سقف بودجه فرمول یک الگو بگیرند تا رقابت عادلانه باشد و هزینه‌ها کنترل شود. ولف گفت:

فرمول یک نشان داده که این روش چگونه کار می‌کند. به ما سقف بودجه بدهید. برای لمان، به همه سقف بودجه‌ای مثلاً ۳۰ یا ۴۰ میلیون تعیین کنید و بگویید بیش از این نمی‌توانید خرج کنید. در این چارچوب، هر کاری که می‌خواهید بکنید. اگر چنین اتفاقی بیفتد، لمان قطعاً چیزی است که به آن نگاه خواهیم کرد اما در حال حاضر، BoP و اضافه کردن ۱۰ کیلوگرم به خودرو و برداشتن آن از خودروی دیگر در روز بعد، برای ما مناسب نیست.

مرسدس در سال‌های ۱۹۵۲ و ۱۹۸۹ (با تیم سائوبر) در لمان پیروز شد اما پس از حادثه فاجعه‌بار ۱۹۵۵ که منجر به کشته شدن ۸۲ نفر، ازجمله راننده تیم، پیر لووگ شد، این شرکت برای دهه‌ها از تمام مسابقات کنار کشید. مرسدس همچنین از سال ۱۹۹۹، زمانی که مدل‌های مسابقه‌ای CLR به‌طور مکرر از زمین بلند شدند و تصادفات شدیدی برای مارک وبر در تمرین و پیتر دامبرک در مسابقه رخ داد، دیگر در کلاس برتر لمان شرکت نکرده است. بااین‌وجود، ولف لمان را یکی از چالش‌برانگیزترین و معتبرترین رویدادهای موتوراسپرت جهان می‌داند:

لمان ۲۴ ساعته یکی از بزرگ‌ترین مسابقات دنیا است. فرمول یک از دید من، بهترین است؛ بهترین راننده‌ها، سریع‌ترین خودروها و بهترین پیست‌ها اما اگر بخواهم بگویم چه چیزی در رده بعدی است، لمان ۲۴ ساعته، ایندی ۵۰۰ و نوربرگ‌رینگ ۲۴ ساعته، این‌ها قله‌های موتوراسپرت هستند. وقتی آخر هفته فرمول یک ندارم، می‌توانم تقریباً تمام شب لمان را تماشا کنم. پخش زنده را دنبال می‌کنم. برخی راننده‌ها را می‌شناسم، پس علاقه شخصی دارم. برای مرسدس، این چیزی است که در گذشته انجام دادیم، اما جای خوشایندی نبود. در دهه ۵۰ حادثه بدی داشتیم که منجر به خروجمان شد. در دهه ۹۰ هم برخی از خودروهایمان از زمین بلند شدند؛ اما امروز، تمرکز ما روی پلتفرم اصلی‌مان یعنی فرمول یک است. این چیزی است که می‌خواهیم انجام دهیم. ۹۹ درصد مخاطبان را جذب می‌کند و بقیه در درجه دوم هستند.
علاوه بر ولف، مکس ورشتپن، قهرمان کنونی فرمول یک نیز اخیراً انتقادهای خود از قوانین BoP را تکرار کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره