نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

کیت تیونینگ هایکو اسپرتیو برای ولوو XC90، افزایش قدرت و جذابیت

منبع
پدال
بروزرسانی
کیت تیونینگ هایکو اسپرتیو برای ولوو XC90، افزایش قدرت و جذابیت

پدال/ هایکو اسپرتیو، تیونر آلمانی، کیت بدنه جدیدی برای ولوو XC90 معرفی کرده که ظاهری شبیه به نسخه R-Design حذف شده ولوو ارائه می‌دهد.
 
کیت بدنه برای ولوو XC90 شاید دور از ذهن به نظر برسد اما دقیقاً همان کاری است که تیونر آلمانی، هایکو اسپرتیو، به‌تازگی انجام داده است. درحالی‌که کیت‌های بدنه تیونرها معمولاً برای خاص جلوه دادن خودرو طراحی می‌شوند، این یکی متفاوت است. هایکو اسپرتیو جدیدترین نسخهٔ XC90 را گرفته و تغییرات ظریفی به آن افزوده است. این تغییرات شبیه به نسخه R-Design ولوو است که البته سازندهٔ سوئدی این پکیج را در جدیدترین نسخه شاسی‌بلند سه‌ردیفه خود حذف کرده است.

کیت جدید هایکو با قطعاتی مانند اسپویلر جلو، تغییرات جزئی در ظاهر XC90 ایجاد می‌کند. یکی دیگر از جزئیات ظریف، افزودن ورودی‌های هوای سپر است که کمی بزرگ‌تر از نمونه استاندارد هستند و به‌جای ظاهر مات، براق شده‌اند. اگر هایکو این XC90 را پایین‌تر نمی‌آورد و رینگ‌های ۲۲ اینچی روی آن نصب نمی‌کرد، شاید متوجه نمی‌شدیم که این خودرو استاندارد نیست و از گوتنبرگ سوئد آمده است. رکاب‌های جانبی اسپرت و کیت سپر عقب جدید نیز ارتفاع شاسی‌بلند را کمی بیشتر کاهش می‌دهند. با توجه به اینکه ولوو XC90 در طول سال‌ها تغییرات بزرگی را تجربه نکرده، این کیت روی نسخه‌های اولیه مدل ۲۰۱۶ هم قابل‌نصب است.

هایکو اما فقط به خاص جلوه دادن ولوو اکتفا نکرده و این شرکت همچنین سیستم اگزوز اسپرت با کنترل فعال صدا را هم برای شاسی‌بلند ولوو ارائه می‌دهد. این سیستم با یک ریموت کنترل می‌شود تا از حالت بی‌صدا به پرصدا تبدیل شود و حتی برای مدل‌هایی که سر اگزوز کارخانه‌ای مخفی دارند نیز کار می‌کند. تیونر آلمانی به پیشرانهٔ ولوو هم توجه داشته و با ECU جدید، خروجی قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی ۲ لیتری چهار سیلندر XC90 را از ۴۵۵ به ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور را به ۷۶۵ نیوتن متر افزایش داده است.

اینترکولر جدید به لطف دمای ورودی خنک‌تر، به حفظ حداکثر قدرت برای مدت طولانی‌تر کمک می‌کند و ارتقاء دیگری محدودکننده سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت ولوو را حذف می‌کند تا امکان رانندگی با سرعتی متناسب با بزرگراه‌های آلمان فراهم شود. کالیپرهای ترمز جلوی شش پیستونه و دیسک‌های بزرگ‌تر نیز موجود هستند و هایکو ادعا می‌کند که این سیستم می‌تواند مسافت ترمزگیری در بزرگراه را ۴.۵ متر کاهش دهد. درنهایت، فنرهای اسپرت یا سیستم تعلیق بادی هم می‌توانند ارتفاع سواری را کاهش داده و هندلینگ را بهبود بخشند.

ارتقاءهای داخلی هایکو شامل فرمان جدید، شیفترهای پشت فرمان، ارتقاء کنترلر مرکزی ولوو و حتی دستگیره‌های دریچه تهویه را که لوگوی کلاه‌خود وایکینگ این شرکت را دارند و با سر اگزوز و نشان جلوپنجره مطابقت دارند، می‌شود. هایکو کار تیونینگ خودروهای ولوو را در سال ۱۹۹۵ آغاز کرد اما بیش از ۲۰ سال قبل از آن، خودروهای ولوو را برای مسابقات موتوراسپورت آماده می‌کرد. هایکو اسپرتیو قطعات خود را در آلمان طراحی و تولید می‌کند و گواهینامه‌های تست مستقل ازجمله گواهینامه به‌عنوان سازنده خودرو در آلمان و گواهینامه انطباق سوئیس را دریافت کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir