نسل جدید هیوندای توسان با ظاهر مشابه سانتافه سال ۲۰۲۶ معرفی میشود

پدال/ نسل جدید هیوندای توسان با طراحی خشنتر الهامگرفته از سانتافه، کابین پیشرفته و پیشرانههای هیبریدی جدید در نیمه دوم ۲۰۲۶ به بازار میآید.
نسل جدید هیوندای توسان قرار است در نیمه دوم سال آینده به بازار معرفی شود و تصاویری که میبینید آنچه از این مدل انتظار میرود را نشان میدهد. این مدل کلیدی با طراحی خارجی خشنتر و آفرودیتر، کابین مجهز به فناوری پیشرفته و پیشرانههای هیبریدی جدید، آماده رقابت با رقبای اصلی خود است که بسیاری از آنها اخیراً بهروزرسانی شدهاند. هیوندای درباره جزئیات خاص توسان حرفی نزده اما اطلاعات کلی زیادی درباره فناوریهای جدیدی که در این مدل استفاده خواهد شد منتشر کرده است. با توجه به مشاهده پروتوتایپهای در حال آزمایش، به نظر میرسد توسعه این خودرو سریعتر از آنچه قبلاً تصور میشد پیش رفته باشد.
اولین پروتوتایپهای که در آلمان دیده شدهاند نشان میدهند که تغییرات با ظاهری خشنتر و جعبهای شکل آغاز میشود که به شاسیبلند هیدروژنی نکسو شباهت دارد. سیمون لوسبی، مدیر طراحی خارجی هیوندای گفته است:
ما علاقهای به طراحیهای شبیه عروسکهای تودرتو نداریم اما خواهید دید که این زبان طراحی چگونه در محصولات مختلف توسعه یافته است. دو سال آینده برای ما پر از محصولات جدید خواهد بود.
این زبان طراحی در عناصری مانند دماغه عمودیتر، کاپوت صدفی و روکشهای برجسته اطراف چرخها دیده میشود. روی سپر جلو یک نوار LED سراسری خودنمایی میکند درحالیکه چراغهای اصلی جلو در موقعیت پایینتری قرار دارند. توسان جدید فرمی جعبهایتر از نسل قبلی دارد که این طراحی خشنتر به هیوندای سانتافه جدید شبیه است و کاملاً از فرم توسان فعلی فاصله گرفته است. در عقب، درب صندوق کاملاً عمودیتر از مدل فعلی خواهد بود تا فضای بار بازتر و کاربردیتری فراهم کند. این شاسیبلند همچنین روی مجموعهای از چرخهای بزرگ با طراحی پیچیده قرار خواهد گرفت که زیر دهانههای گلگیر گرد جای میگیرند.
در داخل، انتظار داریم یک پکیج فناوری کاملاً جدید ببینیم که طراحی کلی کابین را شکل میدهد. به گفته لوسبی، توسان جدید تعادلی بین استفاده از صفحهنمایشها و کنترلهای فیزیکی برقرار خواهد کرد و از یکپارچهسازی رابطهای دیجیتال بیشازحد بزرگ اجتناب میکند. هرچند نمایشگرهای جدیدی در بالای داشبورد قرار خواهند گرفت اما همچنان کنترلهای فیزیکی برای پراستفادهترین عملکردها و دستورات حفظ میشوند. علاوه بر این، توسان باید کابین کاربردی پنجنفره خود را با فضای پای زیاد در عقب و صندوق بار مناسب حفظ کند.
با توجه به نقش کلیدی توسان در بازارهای جهانی، این خودرو با مجموعه متنوعی از پیشرانهها عرضه خواهد شد اما در اروپا هیبریدها اولویت خواهند داشت. انتظار میرود گزینههای هیبرید خفیف و پلاگینهیبریدی ارائه شوند اما نسل جدید هیبریدهای معمولی مهمترین اتفاق در لیست پیشرانههای توسان خواهند بود. این سیستم هیبریدی که توسط هیوندای برای مدلهای نسل بعدی توسعه یافته، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر را با دو موتور الکتریکی ترکیب میکند که یکی در گیربکس نصب شده و دیگری بهعنوان ژنراتور استارت عمل میکند.
هیوندای میگوید این پیشرانه نسبت به سیستم قبلی بیش از چهار درصد کارایی بهتری دارد درحالیکه گشتاور بیشتری و رانندگی بهتری ارائه میدهد. حداکثر قدرت هنوز اعلام نشده اما گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر خواهد بود که ۱۳ نیوتن متر بیشتر از سیستم هیبریدی قبلی هیوندای در این کلاس است. نسخه تمام الکتریکی توسان ساخته نخواهد شد زیرا خریداران خودروهای الکتریکی با مدل آینده آیونیک ۴ پوشش داده میشوند اما احتمالاً یک مدل اسپرت N با پیشرانه هیبریدی قدرتمند عرضه خواهد شد.