هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان؛ ورود ریزگرد و افت شدید کیفیت هوا

منبع
تسنيم
بروزرسانی
هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان؛ ورود ریزگرد و افت شدید کیفیت هوا

تسنیم/ مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از صدور هشدار نارنجی، ورود ریزگردها و افت شدید کیفیت هوا در استان خبر داد.

غلامرضا نژادخالقی، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به هشدار سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی استان اظهار کرد: از اواخر روز دوشنبه تا پنج‌شنبه، به دنبال شکل‌گیری توده غبار و انتقال ریزگرد از کویر مرکزی ایران، کیفیت هوا در بیشتر مناطق استان، به‌ویژه نیمه شمالی و شرق کرمان، به‌طور محسوسی کاهش خواهد یافت.
مدیر‌کل مدیریت بحران استان کرمان گفت: این اداره کل با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به وقوع پدیده گردوغبار گسترده و کاهش کیفیت هوا در سطح استان هشدار داده است.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان و با تأکید بر هشدار هواشناسی استان، از اواخر وقت دوشنبه 8 تیر تا پایان روز پنج‌شنبه 11 تیر، توده غبار ناشی از کویر مرکزی ایران وارد استان خواهد شد و تمامی مناطق کرمان، به‌ویژه نیمه شمالی و شرق استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
نژادخالقی تاکید کرد: طبق این هشدار، افزایش غلظت گردوغبار، کاهش محسوس کیفیت هوا، کاهش میدان دید افقی، اختلال در ترددهای جاده‌ای و احتمال بروز مشکلات تنفسی برای گروه‌های حساس از مهم‌ترین پیامدهای این سامانه خواهد بود.
وی افزود: در همین راستا، به شهروندان توصیه شده است ضمن رعایت نکات بهداشتی در زمان آلودگی هوا، از حضور غیرضروری در فضای باز، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان، بیماران تنفسی و قلبی و زنان باردار خودداری کنند.
مدیر‌کل مدیریت بحران استان کرمان گفت: در این شرایط استفاده از ماسک مناسب، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به دلیل کاهش دید و رعایت نکات ایمنی هنگام انجام فعالیت‌های عمرانی و کار در فضای باز ضروری است.
وی از دستگاه‌های اجرایی و شهروندان خواست با توجه به هشدار صادرشده، تمهیدات لازم را برای کاهش آثار این مخاطره جوی را در دستور کار قرار دهند.

آخرین خبر کرمان در اینستاگرام :
Instagram.com/kerman__akhbar