برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

اجرای دیوانه‌وار هوش مصنوعی مولد بر روی یک کامپیوتر 42 ساله!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی

شهر سخت افزار/ یک مهندس نرم‌افزار به تازگی توانسته ابزار هوش مصنوعی مولد خود را بر روی کامپیوتر قدیمی Commodore 64 اجرا کند. این کامپیوتر 42 ساله پس از چیزی حدود 20 دقیقه می‌تواند تصاویر خواسته شدن توسط کاربر را با رزولوشن بسیار پایین تولید کند.

کامپیوتر Commodore 64 در آگوست 1982 عرضه شد و توانست در مدت زمان کوتاهی به پرفروش‌ترین رایانه شخصی تمام دوران تبدیل شود. به نظر می‌رسد که این محصول با بیش از 42 سال سن، آنچنان قدرتمند است که می‌تواند از هوش مصنوعی مولد پشتیبانی کرده و با کمک AI تصاویر جدیدی ایجاد کند.

نیک بیلد (Nick Bild)، توسعه‌دهنده و مهندس نرم‌افزار، به تازگی توانسته یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی مولد برای Commodore 64 ایجاد کند. او در مرحله بعد توانست به کمک ابزار خودش اسپرایت‌های 8 در 8 پیکسل تولید کرده و سپس آن‌ها در یک صفحه 64 در 64 پیکسل به نمایش بگذارد.

ساخت تصاویر دو بعدی با هوش مصنوعی و یک کامپیوتر 42 ساله!
به گزارش Tomshardware، اسپرایت (Sprite) به تصاویر دو بعدی و یک فریم از مجموعه‌ای از فریم‌های گوناگون گفته می‌شود که در بازی‌های رایانه‌ای 2D برای نمایش حرکت اجسام و کاراکتر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته همان‌طور که انتظار می‌رفت، اسپرایت‌های ایجاد شده چندان با کیفیت نیستند و در مقابل تصاویر مورد استفاده در بازی‌های امروزی حرفی برای گفتن ندارند، با این حال امکان اجرای AI بر روی یک دستگاه بسیار قدیمی و ضعیف خارق‌العاده محسوب می‌شود.



به گفته آقای بیلد، برای اجرا و ساخت تصویر توسط این ابزار مبتنی بر AI به چیزی حدود 20 دقیقه زمان نیاز است. وی همچنین مدعی شده که به چیزی مثل پایگاه عظیم داده OpenAI نیازی نیست، هرچند که الگوریتم PCA اجرا شده روی Commodore 64 در این پروژه با استفاده از یک رایانه مدرن آموزش دیده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر